måndag, oktober 17, 2011

Telia felia igen

Tjing
Så var det då dags igen.. Utan internet och telefon, wow de funkade i en vecka eller något sånt.
Mindre skoj att sitta i låååååång telefonkö från mobilen..
Nåväl, Telias kundtjänst sa att jag kunde gå ner till närmsta teliabutik och byta modemet troligtvis var det de som strulade.. Sagt och gjort jag traskade dit... Fick nytt modem samt att de lovade att nån på supporten skulle ringa upp på min mobil om en timme eller så..

Rusa hem, koppla in rubbet men nädå inget funkade.Den förbannade bredbandslampan blinkade och inte funkade telefonen heller inte ens när man drog ur bredbandsdosan..
En stackars kille ringer från supporten, råkar ut för en fruktansvärt irriterad Mia som undrar vad i hela friden de sysslar med, skall man behöva byta operatör? Tja i Sthlm hade vi bredbandsbolaget och inte fasen strulade det inte.. och ja de var ADSL eller nåt annat tjafs via tfn.


Teliakillen var ju trevlig inte hans fel att Telias tjänster inte funkar, han bokade in en tekniker som skall komma inom 4 arbetsdagar.. tjahaja då blir jag la utan internet och telefon igen i 4.5 dag, precis som sist... Sa till supportkillen att seriöst jag kommer kräva en rejäl kompensation annars byter jag bolag, tja de kanske sker ändå för såhär mycket strul har jag aldrig varit med om..

Irriterad Puh nås härmed på mobben
Tjing!

4 kommentarer:

Laila sa...

Jag hoppas verkligen det fixar sig! Det är så enerverande när det ska hålla på att strula runt.

Telia Kundservice sa...

Hej Mia!

Jag heter Fredrik och jobbar på Telia Kundservice.

Det är verkligen tråkigt att läsa om dina problem med våra tjänster. Om du vill att jag kikar på hur statusen ser ut för ditt ärende så får du mer än gärna återkomma till mig via nedanstående länk. Självklart ska du även få kompensation när felet är åtgärdat.

Ha en bra dag!

Med vänlig hälsning
Fredrik Rasmusson, Telia Kundservice
http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

Lisa Arvidsson sa...

Hej Mia!
Med hjälp av de uppgifter du lämnade efter ditt förra inlägg, kollade jag din uppkoppling. Jag ser att det inte är igång som det ska nu heller. Men jag ser också att en tekniker är bokad precis som du fått information om. Ibland ringer teknikern om det behövs, annars får du ett automatiskt sms när felsökningen är klar.
Min kollega som gjorde anmälan har också lagt in lite kompensation till dig. Beroende på hur länge felet varar, kan vi sedan lägga in mer. Du behöver bara återkomma när det funkar igen så att vi vet hur lång tid det tog.
Då jag kan rekomendera chatt eller e-postformulär, så slipper du eventuella långa telefonköer också... www.telia.se/kontakt : )

/Lisa Arvidsson
Telia kundservice

Lisa Arvidsson sa...

Hej igen!
Nu såg jag att min kollega visst redan har hunnit svara dig här också... Men hoppas att det bara visar hur ivriga vi är att hjälpa dig ; )
/Lisa igen