lördag, april 04, 2009

Saltvattensakvarie

Kolla in snacka vad läckert både pyssel och FISKAR :)
http://stensaxochpase.blogspot.com

och här är lite mer om deras saltvattensakvarie , skall bli himla spännande att följa,
http://salttanken.blogspot.com/
Kanske vore något för mig som saknar de riktiga havsdjuren hemma från Marstrand, vore la skoj med ett saltvattensakvarie med krabbor i.
Såg ju i en akvarieaffär hemma en ascool fick Pufferfisk, Kulfisk, som väl krävde bräckt vatten tror jag, har inte sett några sådana här uppe i Stockholm.. Jo nån minivariant som var pyttesmå men inte så fina som den vi såg "hemma" eller tja fin o fin absolut inte lika färgglad o tjusig som mina "hajar" men rund o käck haha..
Nä nu skall jag sluta svamla o väcka de små hajarna.

1 kommentar:

salttanken sa...

Tack för länken till mig.
Som sagt det lär inte bli några krabbor här i tanken eller det e inte planerat. kanske nån gång i livet man starter ett Kallvatten akvarium och då kan man ju dra ut till Näste och hämta hem vad man vill blir väll inte lika dyrt då kan jag tänka. jo det krävs ju en del teknik för att kunna hålla alla värden stabila. en hel del tester och pyssel med vattenvärden. men det e det lätt värt. vi har ju ett 60l söttvattens akvarium med och det e ju inte lika mycket jobb men dock jobb som du vet.
kul att du tittar in ibland på bloggen och har du vägarna förbi sveriges framsida e du välkommen att titta förbi och drömma dig bort i vår tank.
tänkte även skicka upp en länk till dig på min sida om det är ok

plaska lugnt med dina hajar nu