måndag, december 28, 2009

Stämpelbytardagen 16 januari på Pyssloteket

Har julen tagit ut sin rätt i plånboken?


Kommer du snart inte in i din överfulla pysselvrå?

Har du ett gäng stämplar som du kan tänka dig att skiljas ifrån men kommer inte riktigt till skott?

Handen på hjärtat: Hur många gånger använder du dina stämplar innan du ledsnar och vill köpa något nytt? Skulle det inte vara schysst att kunna handla med begagnade stämplar i butiksmiljö, att slippa allt bök med Tradera eller andra former av köp- & säljsajter? Inga auktioner att bevaka, inga dåliga betalare, inget spring på posten…

Låter det som en god idé så ska du boka in den 16 januari 2010 i kalendern. Tag dina väl rengjorda stämplar och kom till Pyssloteket så köper jag dem till butikens nytillskott:

Begagnat-hörnan. Vi kommer överens om ett pris som jag betalar kontant och sen säljer jag dem vidare i butiken.

Det s.k. finstilta:

Stämplarna ska vara i gott skick och väl rengjorda.

Du kan lämna in alla typer av stämplar; kloss-, EZ eller omonterade, foam- och clearstamps.

Priserna jag kommer betala är schablonmässiga och baserade på stämpelns ursprungsvärde. Jag tar ingen hänsyn till ett eventuellt stegrat andrahandsvärde som kan förekomma på t ex. Tradera.

Jag kommer att sälja stämplarna med ett mindre påslag på priset för att täcka mina omkostnader.

Jag förbehåller mig rätten att inte köpa om stämpelns skick inte är tillräckligt gott. Likaså om jag anser motivet vara svårsålt eller jag redan tagit in samma eller snarlika motiv.

1 kommentar:

annmari sa...

Vilken smart idé