fredag, april 20, 2012

Telia sämst i världen

Tjing!
Har just suttit i telefonkö till fucking Telia.
De är helt sanlösa, om man har tecknat abonemang hos dem så äsch gott folk gör det inte. Ni sitter fast i en rävsax.

Jag kommer att flytta inom ett par månader, kommer inte kunna ta med mig mitt teliaabonnemang för de finns redan annat bredband i bostaden.
Så vad tror ni Telia gör åt det?
Jo jag får glatt betala ändå fast jag inte kan använda telias skitbredband. 7000 :- kr för något man inte kan använda.
I avtalet står något att om man flyttar och inte kan använda deras tjänst kan man  i vissa fall slippa från ett avtal.
Jo men det låter ju bra, men inte fasen funkar det.

Så vad gör man?
Jäklas givetvis, kommer låta bredbandsabonemanget och telefonabonemanget vara kvar i den lägenheten jag flyttar från... tja just det då kan de bli problem förstår ni om någon annan vill ha det.
Synd för dem, synd för telia och ännu mer synd om den jäkeln som är tvungen att betala skiten man inte kan använda.

Jag är svinförbannad!

2 kommentarer:

Chruss sa...

Telia har vi inte kvar här, vi bor ju på landet och de vägrade laga trasig ledning, de bara lappade = 1-2 dg efter lappningen så fungerade det inte igen och så fick man vänta 2-3 veckor - så där höll det på....så de kan ta sig någonstanns...
Ha en trevlig helg iallafall och glöm inte att ANDAS!
Kram!

Telia sa...

Hej Mia.

Det var tråkiga nyheter om att vi inte längre kan erbjuda dig tjänster på din nya adress.

Det abonnemang som man tecknar sig för, gäller enligt avtal över den adress man fått leverans till. När man sen flyttar ses ofta möjligheterna över om det kan flyttas med. Kan detta inte ske, måste man som kund fullfölja sitt åtagande i det avtal man tecknat till den adress man lämnar. I vissa fall kan det vara under en längre kvarvarande bindningstid, vilket låter så i ditt fall.

Ett alternativ för dig skulle kunna vara att överlåta ditt abonnemang till någon annan, kanske rent av till den nytillträdda?

Jag hoppas du finner en lösning som passar dig, och än en gång trist att vi förlorar dig som kund.

Med vänliga hälsningar

Peter Muszta
Telia Kundservice